WelCoMe tO My BlOg

Light Blue Pointer

Wednesday 13 March 2013

Kehidupan pelajar lepasan SPM

Lebih kurang seminggu lagi mungkin keputusan SPM 2012 akan keluar. Saya, pelajar lepasan SPM 2012 sedang menunggu keputusan SPM. Selepas habis menduduki ujian Biologi SPM lalu (akhir bulan Nov,'last paper'), saya dah bebas...

Beberapa hari kemudian saya belajar komputer. Dua hari seminggu. Di sana saya cuma belajar pasal Microsoft Office dan Internet. Memang apa mulanya  saya rasa tidak 'best' tapi saya dapat mengetahui lebih lanjut pasal Microsoft Office ini. Ianya sangat berguna untuk urusan pejabat dan sebagainya. Antara Microsoft Office yang saya belajar ialah Microsoft Word 2010, Microsoft Excel 2010, Microsoft PowerPoint 2010, Microsoft Publisher 2010 dan Microsoft Outlook 2010. Selain daripada itu, saya hanya duduk di rumah, buat kerja rumah, makan, minum, tidur, tengok tv, baca buku (yg belum habis2 dibaca) dan online saja.  Sesudah tamat kelas komputer iaitu awal bulan Febuari, saya sepenuh masa duduk di rumah.~~Boring~~~ Kadang2 ada cuba main gitar tapi ahh...... tak pandai lah pula. Petik2 saja. Memang itulah rutin saya semasa tengah 'bercuti' ni.


Saya ada terpikir nak kerja sementara menunggu keputusan SPM tapi mak saya tak kasi. Dia suruh saya duduk(rehat) saja di rumah sepuas-puasnya. Nantikan saya akan sambung belajar dan mungkin tiada masa untuk berehat.  Walaubagaimanapun, hidup ini mesti diteruskan. Fikirkan positif. ..

Daripada: Rad

DI SINI SAYA ADA SELITKAN TENTANG CIRI2 WANITA SOLEHAH:

  1. Mencintai Allah S.W.T & Rasulullah S.A.W.
  2. Mentaati ke-2 ibu bapa
  3. Mentaati suami 
  4. Menguruskan rumah tangga dgn baik
  5. Berhias utk suami
  6. Berpakaian mengikut ajaran Islam
  7. Menjaga batas pergaulan
  8. Berkawan dgn wanita solehah. 



TERIMA KASIH kerana sudi membaca..
Semoga Bermanfaat.
Assalamualaikum, kawan2 semua. :)